onsdag 9 januari 2013

Stockholmsweekend i bilder

14-16 december spenderade vi en romantisk weekend i grannlandet, det var verkligen super och värt varje slant!! Jag påbörjade då min en månad långa jullov medan Kim bara hade 3 dagar "semester" så han passade på och firade genast på båten med en prinsessbakelse och whisky, sådär 8.30 en fredagsmorgon!!


För min del räckte det bra med en kopp varm kakao
First stop...
När killen hade handlat sina förnödenheter,
hade vi då nästan 3 hela dagar som vi kunde
lägga på att gå i mina butiker!! Hehe
Suddig bild men såhär såg rummet ut, helt ok!


I vårat hotellpaket ingick fruktkorg på rummet, badrockar, sen utcheckning, varsitt glas champagne i baren, frukost på rummet, och en 3-rätters middag i restaurangen. Frukost på rummet utnyttjade vi dock inte för de hade ett så stort utbud av frukosten om man gick ner gentemot om man tog upp det till rummet att vi valde gå ner iaf, väl värt det eftersom jag satt och mumsade i nästan en och en halv timme varje morgon och Kim satt förvånad mittemot och förundrade sig över hur jag lyckades få i mej sådär mycket från morgonen medans han nöjde sig med bacon, kaffe och plättar!!


Fredagkväll, middag på Drottninghof, plankstek och en chockad Sara!

Lördagkväll och redo för våran 3-rätters...

Min förrätt, avsmakningstallrik...
Kims förrätt, råraka och löjrom (tror jag)

Varmrätt, oxfilé medaljong, dock tror jag de glömde mina pommesar
för alla andra bord fick pommes utom jag,
inte för att jag sörjer precis, mätt blev jag ändå så!!

Kims varmrätt, vadenuvaförnåt...biff!!

Dessert, choklad-/mascarponesviss...


3 dagar gick, jag köpte en ny kappsäck till min praktik och vi lyckades fylla den till bredden med våra shoppingkassar och julklappar. Resan var otroligt trevlig och som jag nämnde i början väl värt pengarna. Däremot tyckte vi de va lite väl med 146kr för en irish coffee 6cl, men smakar det så kostar det!!!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar