fredag 8 februari 2013

Foodgasm

Om det finns ett sådant ord så tror jag seriöst att det är vad jag alldeles nyss fick. Jag skall berätta varför men jag tänker göra en lång historia av det!


Idag var sista dagen på "jobb" innan jag har två mycket efterlängtade dagar ledigt! Det gick sådär, bättre än de andra dagarna men jaa vi får väl se vart detta kommer ta mej!

Jag har varit glad och haft en del ljuspunkter i vardagen idag, den första var att jag inte hade/tog någon kaffepaus vid 3 vilket gjorde att jag kunde gå 15 minuter tidigare så jag fick sluta vid 16.45 vilket också betydde att det fortfarande var ljust när jag gick hem. (Det blir jätte snabbt mörkt här mellan 5-6 på kvällen.)

Sen hann jag skypa lite med Kim innan jag gick iväg för att söka efter en matbutik jag blivit tipsad om, och jag tror att jag kom till vad man kan kalla Maltas matbutikshimmel (alla butiker här är små, trånga, mörka och fullproppade med massa varor men inget kött!) JO en STOR butik med massa olika varor (alltså inte stor som Citymarket och Prisma men Malta stor), mycket färskt kött och många märken som jag kände igen hemifrån! :) Så jag kunde handla mej lite ordentlig mat och sen traskade jag iväg hemåt.

När jag kom hem bestämde jag mej för att fara ut på en länk så då bytte jag om sprang 4km och körde lite magövningar efteråt. Äntligen lite träning iaf!

Gammal bild...

Och sen kl 9 på kvällen här, jo då började jag tillreda min middag som nudå gav mej en foodgasm. Maletköttbiffar, kokt morot och broccoli. Så himla enkelt men ni kan aldrig förstå hur himla gott det var.

Det var så otroligt gott av den enkla orsaken att jag hittills de dagar jag varit här ätit:

Ljust/fullkorns rostbröd på jobbet på första kaffepausen
panerad fisk m. stekt potatis och kokta grönsaker - första dan
ris och maletköttsås - andra dan
"hemgjorda" konstiga hamburgare - tredje dan
pasta-tonfisk låda - idag

Och på kvällarna har jag inte haft några ingredienser att laga någon vettig mat åt mej så jag har ätit sallad med tonfisk, 2 ägg, lite jordnötter och peppar. Tråkigt.

Jaa de ni så ni kan ju förstå att lite hederligt kött och goda grönsaker gjorde susen till både humöret och kroppen för mej. Jag vill ju äta någotsånär hälsosamt, men det är jäkligt svårt här...


Så summasumarum så har dagen varit långt mycket bättre än gårdagens depressionssvacka och imorgon har jag sovmorgon, ännu en sak att vara glad över!! :)

Imorgon skall jag kolla in Maltas största shoppingcenter, det ligger här i Sliema och också gå till ett gym och se vad det skulle kosta att träna där! Sen på kvällen skall dehär jag bor hos ha middag för några vänner så hon bjöd in mej också så det skall bli trevligt! Så jag gissar att morgondagen blir bra även den!

Hoppas alla andra haft en bra dag också och att ni får en fin helg! :)

1 kommentar:

  1. Vad härligt att höra att du börjar känna dig mer hemmastadd och att du har hittat en bra matbutik så du kan handla och äta gott ^^
    Jätteroligt att dina hyresvärdar är snälla och att de försöker få dig att känna dig mer hemma :D
    Jag hoppas verkligen att du kommer att börja trivas bättre snart även på jobbet ^^
    Kram! <3

    SvaraRadera