torsdag 7 februari 2013

3 days in

3 dagar har jag nu varit på praktikplatsen och jag börjar mer och mer komma in i arbetet även om det är väldigt svårt eftersom de pratar så mycket maltesiska. Att förstå själva arbetet är inte svårt, idag lärde jag mej hur man skall kolla igenom rummen och hur man fyller i saker på datorn. I princip allt det som jag uppfattat att de som jobbar som supervisor gör. Så nu börjar jag känna mej smått omotiverad till att göra dethär i 4 månader. Det är för enkelt, jag är så van med ett högt tempo och mycket jobb, och visst när det blir fullbokat från typ april då kommer det vara ett högt tempo men alltså nej hur mycket kommer jag lära mej om jag skall kolla samma rum dag efter dag. Jag skulle nästan hellre jobba i tvätten och arbeta med kroppen ordentligt varje dag.

Men jo det blir nog bättre med tiden, jag måste ge det mer tid och vänja mej vid saker och ting.

Men nujust känner jag mej rätt nere. När jag väl är på plats är jag på rätt så gott humör men så fort jag kommer hem på dagarna så blir jag på dåligt humör och irriterad på allt. Men det beror till en stor del på att jag inte har tid/ork att gymma vilket får mej att må ännu dåligare. Jag behöver styrketräningen lika mycket för min kropp som jag behöver det för mitt psyke. Men i helgen är jag ledig och då skall jag gå och kolla in shoppingcentret och gymmet, så då hoppas jag att jag åtminstone får en början på ett slut av denna onda cirkel...

Nu har jag skypat i flera timmar med både familj och Kim så detta inlägget har lämnat på hälft så imorgon lovar jag er bättre uppdatering och förhoppningsvis en lite positivare Sara!! Gonatt!


2 kommentarer:

  1. Det blir ju perfekt med gymmet, håller tummarna för att du hittar ett bra ställe. Vet du, det är faktiskt ganska vanligt att man får en dipp efter ett par dagar. Du kan fråga alla som har varit iväg en längre tid. Jag minns att både jag och Jaana har haft det så. Superjobbigt när det händer och sinnesstämningen är så skiftande på en gång. Som från 0-100 utan att man hinner blinka. Kämpa på Sara - det kommer att bli meningsfullt!! Stor kram

    SvaraRadera
  2. Du ska se att det blir bättre när du får en rumskompis att prata och utforska Malta med :)
    Kram Anki

    SvaraRadera