söndag 14 april 2013

Challenge for a smile

Nästa söndag 21 april hålls det ett triathlon här för att samla in pengar till cancerforskningen. För att locka mer deltagare har de gjort det lite enklare så man kan välja att bara delta i en eller två av grenarna också. Så jag slog slag i saken och skall delta i springandet, 10km. Det skall bli riktigt spännande och roligt att vara med och samtidigt sporrar det mej att träna lite extra inför detta. Lite kort tid har jag ju på mej eftersom jag började träna på allvar för en vecka sedan. Men sen är det ju trots allt bara 10km och inte ett maraton som skall avklaras!

Så idag körde jag 10km på löpbandet som "uppvärmning" inför nästa söndag och det gick över förväntan bra. Jag förbättrade tiden jag haft till 1h 6min och hade inte ens dendär nära döden-känslan som efter spinning t.ex.! Så jag är nöjd, väldigt nöjd. Sen vet jag att tiden kommer bli sämre nästa söndag för det är ute och jag springer alltid lite saktare ute, plus att det kommer vara gassande sol och varmt som tusan men hur som helst så ser jag riktigt mycket framemot det!

1 kommentar:

  1. Soff-coacharna hem-hemma ;o)14 april 2013 kl. 21:40

    Vi viftar med Finlandsflaggan o hejjar på, det kommer att gå galant, är man taggad så går det man vill att ska gå!

    SvaraRadera