söndag 14 april 2013

Gårdagen

Som jag tidigare skrev så åkte vi till Golden Bay igår för att sola o bada. Vädret var minst sagt perfekt, full sol, inga moln på himlen och knappt någon vind alls! Stranden var inte den största precis mindre än Fäboda hemma i Österbotten och snäppet större än Lilla holmen på Åland för att ni ska få nån slags storleks jämförelse. Det konstiga är ju att Golden Bay är i stort sett den enda stranden de har på Malta så de va ju int precis så mycket att hurra för. MEN det var superhärligt där, varmt och skönt, MASSOR med folk, lite kyligt i vattnet än men p.g.a. den starka solen simmade jag ändå 3 gånger i det klar turkosblå vattnet. Underbart!



Där stannade vi största delen av dagen, på hemvägen tog vi en avstickare till Lidl och väl hemma gick vi ut och åt pizza. En helt perfekt lördag hade jag även denna vecka!

Vid Lidl skulle jag ju köpa kvarg i mängder och massor men till min förskräckelse fanns där bara 5 burkar kvar när vi kom och båda ville vi ju ha kvarg så 3 burkar blev det för min del :( Ingen vidare stor upp bunkring det. Men jag tror jag får sätta in en beställning när nån av de andra studenterna far dit här i veckan.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar