lördag 4 januari 2014

Årsresume jan-maj

Finns det något bättre sätt att börja det nya året än att blicka tillbaka på det föregående? Jo det tycker jag nog, typ glömma 2013 sätta det någonstans långt in i en låda längst bak i minnet och hoppas på att det inte kikar fram igen. Alltså jo alla år har både bra och dåliga saker med sig men 2013 var nog minsann prövningens år och nu hoppas jag inte annat än att 2014 blir bättre! Här plokar jag iaf fram några fina minnen från året.

JANUARI

Sista månaden hemma innan jag skulle iväg på praktik, mycket förberedelser för resan, mycket tid tillsammans med Kim och mycket träning! Samt en hel del godsaker slank ner, typ x-antal fastlagsbullar!







FEBRUARI

Åkte till Malta, strosade omkring och beundrade utsikten, tränade massor, hängde i gymmets spa, åt mycket frukt, shoppade och gjorde min praktik på The Palace







MARS

Jag fick en rumskamrat som praktiserade på samma hotell som jag, besökte huvudstaden Valletta, kaffade med andra praktikanter, tränade, testade Maltas nattliv. I slutet på månaden kom Kim och hälsade på och jag var ledig en vecka och lyckligare än någonsin. Vi åt ute varje dag, solade, njöt av livet, besökte Blue Lagoon. Totte föddes!











Tottis e andra från vänster

APRIL

Kim var kvar och vi fortsatte njuta, drack maltesiskt vin och blev positivt överraskade, vädret blev mycket varmare och man kunde sola och bära shorts varje dag vilket kändes välkommet. Jag åkte med några vänner till Golden Bay (Maltas ända sandstrand) och solade, jag hittade en liten butik som sålde svenska produkter och lyckan över att blanda 100gr svenskt godis var oförklarlig! Jag klippte mej och färgade håret, deltog i en välgörenhetsinsamling där man skulle springa 10km.





 





MAJ

Anna kom och stannade några veckor så vi hängde nästan varje gång jag var ledig, vi solade, besökte fiskemarknaden Marsaxlokk, shoppade, besökte Mdina, jag åt sushi för första gången! Jag flyttade in med några brudar den sista veckan så den stora packningen började! Jag passade på att äta av allt det goda som Malta hade att erbjuda.Vinkade hejdå till "mitt" kvarter och påbörjade den långa resan hem. Överlycklig över att jag lyckades hålla kg-gränserna med mina väskor. Hängde en natt på Arlanda airport. Jag fick träffa Totte-pojken för första gången! Jag tog med mej Malta värmen hem till Finland, Kim, Totte och jag handlade och åkte iväg till villan. Jag åt årets första mjukglass och det grillades en hel massa! Vi firade Julias födelsedag.






























FORTSÄTTNING FÖLJER...

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar