söndag 28 augusti 2011

Oväder

Vi har hamnat mitt i värsta stormvädret här. Jag vaknade imorse av att ett enormt åskväder drog över holmen, nog har man ju upplevt åskväder, för att inte tala om förra sommarens åska men nu var det här helt otroligt, det blixtrade var tredje sekund och bullrade som om åskmolnet var instängt precis ovanför vår stuga. Till följd av åskan har vi resten av dagen haft ett riktigt ordentligt blåsväder istället. Sådär så man tror att snart slits taket av.

Idag har varit min lediga dag, skönt! Min planerade lediga dag igår övergick i 10 timmar jobb istället så jag får försöka vila upp mej så bra det går efter den första väldigt tunga och krävande skolveckan. Men det kommer bli betydligt lättare tror jag för både måndag och tisdag inkommande vecka börjar jag först 12.30 så det går väl att leva med!!

I fredags var vi första gången sen vi flyttade hit "ut" på kvällen, vi träffade upp några av mina klasskompisar vid Dino`s och satt där och drack lite och pratade i flera timmar, det var superkul och Dino`s var väl det närmaste man kommer Netti puben hemma så de e ju bra, plus att de har mat där till Kims stora glädje!

en sommarkväll innan vi skulle till netti
Igår efter jobbet blev vi bjudna på hemmafest av en från jobbet så vi for dit en sväng och blev bjudna på whisky (vilket jag inte dricker, men lika bra var ju det vi måste ju ta oss hem på något sätt också!) Efter en stund skulle de andra börja dra vidare in till stan och besöka Kino´s (nyöppnad krog i M.hamn där det vad jag har hört lär ska vara typ silversoffor och guldlock på vessorna!) De försökte med all makt (inklusive bossen min!!) få med oss men jag var alldeles för trött för en krogrunda så det får bli en annan gång. En rolig kväll hade vi iallafall!

Nu väntar vi på att köttet skall färdigmarineras så vi får börja laga vår gourmetmiddag (grillat kött, grillad paprika, lök och champinjoner med bacon, sallad och potatissallad) namnam!

blir man inte lita snål när man ser detta va?




Inga kommentarer:

Skicka en kommentar