fredag 23 september 2011

Fredag!

För en gångs skull får jag säga äntligen fredag och äntligen helg, även om helgen börjar efter kl. 22 ikväll men iaf! Vi har slutat skolan för idag och jag skall bege mej mot jobbet så fort jag är klar här och efetr ikväll är jag ledig i en hel vecka!!! Inte ens till skolan behöver jag förrän nästa fredag, fatta hur mycket jag har längtat efter det här och hur himla skönt detta skall bli liksom!

imorgon kväll glider vi runt här ombord
 Vi har inte ens haft lektioner idag utan äldre klasser har haft praktikpresentatione hela dagen så det har satt igång lite tankar om vart man skall bege sig på sin 5-6 månaders praktik nästa vår. Det skulle ju vara super nice att fara till något varmt och trevligt hotell men vi får se vart jag styr kosan, det är väl dags att börja kolla runt vilka möjligheter man har.

Kanske här?
eller här?
eller här, men här e väl lite fö kallt kanske!
 Men drömmar e ju drömmar nog slutar jag väl på stadshotellet i Jakobstad, eller Juthbacka!! haha

Imorgon kväll bär det av till Helsingfors och jag är taggad till tusen att komma bort och få tänka på lite annat än skola och jobb en stund. Men även om jag är ledig imorgon betyder inte det att jag inte måste jobba, vår hyresvärd skall tydligen göra mat till något slags kyrksällskap i Finström kommun imorgon och han undrade om jag kunde komma och servera, visst sa jag dum som jag är och dessutom visade det sig att det var 90 pers så då var det ju redan lite mindre skoj! Men jag röjer undan det så får jag riktigt njuta av ledigheten sedan, hoppas baar att amn får en slant för det hela annars är det minsann waste of time!

Mer än så hinner jag inte säga nu men datorn kommer med på "resan" så lite bättre uppdatering än dehär senaste veckorna skall jag försöka mej på men jag lovar inget!

Tack för mej och ha en bra helg! :)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar