måndag 19 mars 2012

Bröllopsmässa och vårpaus

Ja igår var vi då på bröllopsmässa som jag så ivrigt hade väntat på. Men inte vet jag nu, jag blev nästan lite besviken, de hade inte så mycket att se där och det var bara en stor klump med människor i mitten av salen. Inte fick man någon inspiration heller, det var ju främst därför jag ville gå för att få lite inspis inför vårt bröllop (som förövrigt inte blir förrän om 3-5 år typ, so no worry) men iaf! Sen hade de en modevisning på kläder från stadens olika klädbutiker och tur att jag fick så dåliga bilder för jag skämdes något otroligt över hur gräsligt fula kläder de har i butikerna här och jag förstår inte hur de får det att gå runt. Inte heller "modellerna" var några riktiga stjärnskott. Inte menar jag att man måste vara värsta top model stjärnan men lite inlevelse kan man väl ha när man en gång står där. Men det är ju lätt att säga när man står på sidan om!! Sen hade de också en hårshow och visning av några bröllopsklänningar men det fanns bara en som jag tyckte var fin och det var den största såklart!! Här kommer ett gäng bilder...


Enda karl på visningen som hade lite inlevelse och var underhållande!

småttingarna var bara för söta!

karonkaklänningar (alltså studentbal, typ?)

hårshow, äntligen lite hålligång med "riktiga" modeller!


Ååh så vacker...



Annars då, jo vårvädret verkar ha kommit åt pausknappen för här snöar det som aldrig förr och man undrar plötsligt: vad tusan gick fel nu?!

Tagen vid skolan 14.00

Tagen från balkongen hemma 15.20
Fula snö försvinn! På tal om annat var jag ypperligt aktiv imorse och min mellersta syster Moa skulle även kalla detta självmord, men jag hade klockan att ringa 05.30 steg upp och for ut och springa. Sen hem duschade och ställde mej och for till skolan till 08.00. Det kändes RIKTIGT bra att börja morgonen så och nej Moa det är inte så hemskt som du tror! Bara det inte kommer mer snö så blir det samma procedur imorgon men då får jag ställa klockan på 07.30 så värsta sovmorgonen då!

3 kommentarer:

  1. Man kan int kalla de fö sovmoron om man stiger upp före kl. 11 ;)

    SvaraRadera
  2. Ja du vet mässorna på ön är inte de bästa :P
    fan jobbigt med snö hörrdu :/ Och jag måste säga att det är självmord att fara ut och jobba sådär tidigt! Jag skulle iaf dö, men du e duktig du som e så hurtig - själv äter jag en massa skit här borta (chips, choklad, läsk) så beach 2012 är far away för mig ;P

    SvaraRadera
  3. Nej ja märkte de ;P
    jo men den smalt dagen efter så de lugnt och vårigt nu igen! :) hehe nej bara man bestämmer sig för det så går det bra, det var riktigt skönt faktist! :P jamen skit äter jag med, de e ju så gott ;D men du e ju redan redo för beach 2012 me din smala fina kropp ;D

    SvaraRadera