onsdag 14 mars 2012

X antal dagar försent

Men vårt plättkalas i lördags blev ytterst lyckat och såvitt jag vet så var alla nöjda och glada. Vi hade en riktigt trevlig kväll även om själva plättstekningen tog x-antal timmar men det är ju sånt man får dras med. Vi fick mättat våra magar av både utsökta plättar och 2 goda pajer och som avslut på kvällen for vi till Indigo och hängde. Eller vad skall man säga, vi drack mer än en så man kan inte precis säga att vi for dit på en men inte for vi ju ut heller, så någon mellanting då! Några bilder från kvällen finns på en kompis kamera, så vi får se om det kommer upp några eller inte. Men det kan jag säga, att jag och Victor var ena riktiga höjdare på att svänga plättar i luften!!

Dagen efter så passade inget annat ordspråk in än: efter solsken kommer regn (även om det normalt skall vara andra vägen tror jag?) För efter att 7 st både ätit och druckit under kvällens lopp fanns det disk så det skulle ha räckt till 7 st också!


I helgen har jag praktik på Arken i receptionen men jag ser inget vidare framemot det för de har det så lugnt nu att det finns inget att göra och då känns det bara som slöseri med ens tid att sitta där och glo i väggen i 3 dagar i flera timmar än att vara hemma och få en massa viktigt gjort. Men på söndag är det Bröllops & Fest Mässa här i Mariehamn så gissa vem som skall gå?? Jo jag har tvingat Kim att vi skall gå för jag som bara vill vill vill dit och se på alla fina saker och drömma mej bort till nångång i framtiden om typ 100 år när vi skall gifta oss! I utbyte blir det en morgon på gymmet för annars skulle jag nog aldrig få med honom, vilken karl skippar gymmet för att få gå på bröllopsmässa liksom?!



Imorgon är det bara en vecka tills vi åker hemhem och det skall bli helt underbart skönt och trevligt. Jag saknar min familj så det skall bli helt super att få se dem och ladda batterierna lite.

Nu kurrar det i magen och tvättmaskinen är klar så det är väl dags att göra något åt det då!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar