måndag 18 juni 2012

Produktiv dag

Jag har 2 dagar ledigt och började ju såklart med en natt/morgon fylld med migrän. Nå efter medicinering redde det upp sig så jag kunde leva normalt igen. Idag var vi på konfirmationskalas till Kims kusins och äta lite smörgåstårta, namnam. Förövrigt så hör ju inte konfirmationskalasen till mina favoritjippon precis med det gick bra ändå!

När Kim sen åkte iväg på jobb satte jag mej ner för att jobba  med arbetslistor och fakturor ( ja ja sa ju att jag var ledig men saker och ting fixar ju inte sig själv precis!) så sen klockan 18 har kreativiteten flödat så att
jag t.o.m. började tvätta fönster 22.30 på kvällen. Sånt händer inte varje dag gott folk!


Imorgon har jag beställt sol så jag kan vara riktigt ledig ledig, även om vi har en del att röja här hemma fortfarande. Vi får ju besök från Svearike på midsommarhelgen och hela veckan därpå kommer familjen hit så jag konstaterade att efter ca 7 månader i vår nuvarande lägenhet börjar det kanske vara dags att få upp hyllorna och bort de sista flyttlådorna kanske? Så nu har vi kommit halvvägs vilket resulterat i att vardagsrummet är super rörigt med saker överallt. Men kanske, kanske man skulle få upprett allt imorgon så kan man sen ta emot gäster resten av sommaren med gott samvete!

Nu inväntar jag sambons hemkomst inom den närmsta timmen så något ätbart vore antagligen uppskattat!

Tjao! :)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar