söndag 23 september 2012

Paavo Lipponen

I fredags jobbade jag på svenska konsulatet på kvällskvisten. Generalkonsulen hade bjudit in en hel massa folk (ca 60 pers) från Sverige, Finland och Åland på lite ost och vinkväll i samband med historiedagarna eller nåt sånt...

Hur som helst så där var jag och serverade lite vin här och lite vin där, plötsligt när jag står där med min bricka spatserar ingen mindre än Paavo Lipponen in genom dörren. Det konstiga var också att generalkonsulen presenterade mej för Paavo vilket kändes lite konstigt eftersom jag ju bara är en servitör på jobb som dessutom har noll koll på politik, dock visste jag faktiskt att han varit statsminister! Plus i kanten! Ja han tar ett glas vin och småpratar lite om huset med mej och Crippe, wow liksom inte varje dag man snackar med Paavo Lipponen. :)


Konstaterade idag på jobbet att vi haft ganska många caterings på konsulatet denna sommar och höst och det oftast varit en del högt uppsatta människor, mestadels från Sverige då och jag har ingen aning om vem de är eller hur viktiga de är, kanske lika bra det också för den delen men. Så de e inte bara vanliga svensson jag gått och serverat denna sommar! Kul sådär i efterhand!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar