onsdag 28 november 2012

Snölänk

Snön har åter lagt sig på holmen, och i massor denna gång. HÄRLIGT säger jag, den kunde inte komma mer passande. Nu håller vi tummarna HÅRT att den hålls kvar, åtminstone tills efter lillajul!

Passade på att ta en första snölänk på kvällen också, vilket till en början absolut inte kändes som en bra idé med snön och blåsten rakt piskandes i ansiktet, men halvvägs genom rundan slapp jag blåsten så det blev riktigt behagligt och skönt. Tacka gud för att vi har en så underbar natur här uppe i Norden och inte bara en massa karga slätter!!

här har det ännu bara kommit ungefär
hälften av snön som nu ligger på marken!


Annan nyttig info då, det är bara 2 veckor kvar innan jullov vilket känns bra men mycket mindre bra när man inser hur många (stora) skolarbeten som fortfarande är ogjorda. Idag skickades mitt praktik-kontrakt iväg till Malta så nu väntar jag ivrigt på att få det tillbaks underskrivet och klart så kan jag på riktigt pusta ut och vara säker på att jag har en plats. (Lärarna misströstar nämligen när det gäller Malta, det är flera som har sökt dit genom åren men ingen har lyckats komma dit i slutändan, så jag hoppas verkligen att jag lyckas med dethär så kan de trycka upp deras jävla negativa syn någon annanstans!)

Imorgon är jag ledig och då skall jag uträtta en massa ärenden, främst angående praktiken, det är ju inte precis så att man bara packar kappsäcken och sticker...
Och gymma såklart! 30min core och 45min spinning står på schemat, aah härliga tider!



2 kommentarer:

  1. Har själv aldrig varit på Malta, men har hört bra saker om Valletta (och hela ön). Lycka till med praktikplatsen!
    Hils, Th. B.

    SvaraRadera
  2. Ahaa, men det låter ju bra! Tack så mycket! :)

    SvaraRadera