tisdag 19 mars 2013

Kaffe

Jag är ingen stor kaffedrickare men under det senaste halvåret har jag sådär smått börjat dricka en halv kopp nu som då. Aldrig en hel för det är för mycket. Men nu när jag är här då saknar jag verkligen den halva koppen nybryggt kaffe. På jobbet har vi en maskin som sprutar ut blask-kaffe som inte smakar något vidare men det är bättre än inget alls.

Idag fick jag världens craving efter kaffe så jag gick ut och KÖPTE min första kaffe. Jag köper aldrig kaffe, inte på cafe, inte Take-away, inte efter middag ute. Nej jag betalar inte för en kaffe när jag endå bara dricker några klunkar. Men idag var premiären, fortfarande maskin-kaffe och inte bryggkaffe och inte den godaste heller men helt okej! Jag hade en skön stund ute på en bänk med min kaffe och lät tankarna glida iväg. Det är en av de goda sakerna med att vara här, man käner ingen stress, jag måste vara här och kan int fara nånstans så man kan bara sitta och ta det lugnt utan att känna sig stressad. Hur ofta kan man göra sånt hemma och totalt koppla bort alla måsten?



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar