torsdag 21 mars 2013

Kvällsmål & Skype

Idag är det vilodag från gymmet så när jag kom hem från jobbet kockade jag igen till något riktigt utsökt. Jag vet inte vad det är men fast jag gör de mest enkla saker så smakar de så gydomligt här, aldrig att det skulle bli sådär gott när jag gör det hemma. (Eller kanske för att jag aldrig prövat?) Jag köpte kycklingbröstfile som jag kryddade med peppar, cayennepeppar, kycklingkrydda och italian spices-kryddblandning, stekte det och åt det tillsammans med kokt broccoli, morot, ärter och majs. Toppat med sötsur-sås. Alltså NAM!!

Efter nästan 2 timmar på skype först med käraste syster och sedan resten av familjen och Kim så är det bara att lugnt luta sig tillbaka i sängen, läsa lite bloggar och allmänt slappa OCH mumsa i mej mitt underbart goda kvällsmål banan, äppel och mandarin med naturell yoghurt. Can't get enough! Plus att jag alltid varit allergisk mot äppel, men här kan jag äta det, eller så har allergin växt bort helt och hållet! Hoppas verkligen på det sistnämnda för äppel är ju så gott!!


Imorgon är det fredag och helg! Och sen är det bara jobb på måndag och sen kommer kärleken

2 kommentarer:

  1. Låter toppen, men jag måste nog säga att passa på och NJUT! Utomlands (södern) så kan jag äta tomat utan problem, men hemma kliar, svider och sväller läppar och tungan av det :/ Så det är nog antagligen våra frukter hemma som är problemet, man undrar ju om det är gödslingen kanske som orsakar det?

    Och så smakar ju mat altid bättre utomlands tycker jag :D

    SvaraRadera
  2. jasså de låter ju konstit, jaa kan ju nog hända att de beror på de, ska passa på o trycka i mej massor me äppel här då ;D Jo du har så rätt de gör de!! :)

    SvaraRadera