torsdag 30 januari 2014

Att uppnå sina mål...

Jag har ju, som jag nämnt tidigare kommit igång riktigt bra med träningen igen och hela januari månad har flytit på bättre än jag trodde vilket känns fantastiskt. Innan jag kickstartade 2014 skrev jag ner några mål inom träningen jag bestämde att jag skulle ha nått vid månadsskiftet maj-juni.

Ett av målen var att lyfta 35kg i bänkpress, vilket för en månad sedan kändes vääldigt långt borta när bara stången på 20kg kändes lite väl tung. Inte så konstigt med tanke på att jag under 2013 nästan helt skippat bröst-träningen. Körde först lite på Malta men tappade motivationen och tränade bara det jag tyckte var kul och hade motivation till när jag var där, när sommaren kom blev det en alldeles för lång träningspaus och under hösten blev det inga vidare lyckade pass.

Nå hursom, idag körde vi (jag&Kim) bröst på gymmet och jag kände i kroppen att det var en riktigt bra dag och vet ni, 2x35kg där satt de och inte nog med det under passets restrerande övningar kunde jag också öka mina vikter och fick ett riktigt skönt pump.

Så på bara en månad lyckades jag nå ett av mina mål som jag räknat med skulle ta 5 månader att uppnå. Klapp på axeln för mej nu siktar jag mot högre mål och tyngre vikter!! Nu kör vi!!!


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar